~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

vineri, 17 februarie 2017

"Vă recomand să mergeţi la muzeele de artă..."


Paul Surugiu - Fuego:
"Mi-am dat seama
că suntem bogaţi..."


"Vedeţi voi, prieteni, pictura şi artele frumoase nu sunt pentru oricine, de acord. Nu toată lumea are capacitatea de a le înţelege şi nici nu e necesar să fie aşa.
Dar de acolo până la ignoranţă este cale lungă şi, din păcate, istoria nostră e măcinată tocmai de indiferenţa care ne paşte la orice pas.
Spun asta pentru că oricând pictorii noştri pot concura, de la 1800 până în prezent, cu toate curentele din pictura şi sculptura de afară.
Nu fac mare caz din a cunoaşte, ori a vizita muzee.

Sigur că vă recomand, ca iubitor şi mai nou, slujitor practic al picturii, să mergeţi la muzeele de artă din oraşul vostru, dar dincolo de toate vă propun să citiţi câte ceva despre artiştii autohtoni.
Nici eu nu ştiam prea multe până acum câţiva ani, în afară de Grigorescu, Tonitza şi Luchian, dar apoi m-am interesat şi mi-am dat astfel seama că suntem bogaţi.


La propriu şi la figurat.
Mai jos mă puteţi vedea la Muzeul "Zambaccian" din Bucureşti, lângă o sculptură de Constantin Brâncuşi, notând în cartea de onoare în faţa colecţiei Pallady şi, desigur, admirând o pădure de fagi, marca Ion Andreescu, şi portretul omului de cultură Zambaccian, realizat de Alexandru Ciucurencu."
Paul Surugiu
17 februarie 2017

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu