~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

miercuri, 18 ianuarie 2017

FUEGO: "Casele mele sunt opere la care ţin enorm..."


Paul Surugiu - Fuego:
"Casele mele
- simboluri ale nemuririi..."


"Am fost onorat ca în 2016 să pot găsi o nouă temă în pictura mea, inspirat fiind de versurile celui care mi-a fost părinte spiritual, arătându-mi că poezia e o virtute, dând în acelaşi timp sens muzicii mele.
Este vorba despre nenea Grig Vieru, aşa cum îi spuneam eu, şi ale sale vorbe deosebite din "Casa părintească".
Azi se împlinesc opt ani de la trecerea sa în nefiinţă.
Casele mele, simboluri ale nemuririi, puternice stări legate de acasă şi de iubirea necondiţionată de glie şi neam, amintiri, sunt opere la care ţin enorm.
Casele pictate de mine acum sunt imagini din drumurile mele prin România, de 20 de ani.
Sunt casele de cândva şi mi-am dorit să ne amintim de ce suntem români, de ce noi, aşa bătuţi de soartă cum suntem, avem atâtea frumuseţi.
Prea ne e ruşine cu patriotismul, iar eu, cu riscul de a crede unii că exagerez, spun că frumuseţea spațiului acesta în care trăim e dată de patriotism şi de valorile naţionale.
În septembrie, la Casa Poporului, am realizat o expoziţie dedicată maestrului Grigore Vieru, în care am adunat toate amintirile mele cu el - manuscrise, imagini, poze, trofee, albume, cărţi, daruri, diplome, momente, iar clipele acelea au fost deosebite."

Paul Surugiu - Fuego
18 ianuarie 2017

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu