~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

marți, 23 august 2016

Viaţă la 40 de ani


La mulţi ani,
Paul Surugiu - FUEGO!

Astăzi, celebrul artist Paul Surugiu, zis Fuego, împlineşte vârsta de 40 ani. Cu o zi înainte de ziua lui, Fuego şi-a făcut timp să stea de vorbă cu jurnaliştii şi să povestească despre planurile sale, despre cum se vede la 40 de ani şi, mai ales, cum va petrece.

"Sunt un veşnic copil. Într-un fel sau altul nu-mi vine nici mie să cred că fac vârsta asta, pentru că, deşi am trecut prin multe, am reuşit să-mi păstrez tinereţea şi aplombul pe care le aveam la 20 de ani. Sigur că sunt un om aşezat, împlinit, ce caută în permanenţă să-şi facă viaţa mai frumoasă. Vârsta este o cifră banală din buletin. Eu unul sunt mândru că viaţa mea a fost binecuvântată cu darul de a cânta şi cu bucuria de a fi în sufletele şi pe buzele tuturor celor care cred în mine şi în arta mea. Vedeţi voi, acesta a fost şi darul cel mai de preţ.",
a declarat cântăreţul.

Îndrăgitul artist nu a aşteptat niciodată să primească daruri de la prieteni sau colaboratori, ci a preferat să le facă el cadouri. Singurul lucru pe care-l dorește...

"Îmi doresc linişte. Este singurul dar pe care mi-l doresc acum. Ajungem la un moment dat în punctul în care simţim că avem nevoie de un moment în care să uităm de tot şi toate. Pe lângă asta, îmi doresc ca muzica mea să placă în continuare, ca piesele mele să poată spune poveşti în care publicul să se regăsească.",
a mai spus Paul, completând că niciodată nu a visat să ajungă atât de cunoscut.

"Nu am vrut niciodată să fiu celebru, în schimb am muncit ca să pot face oamenii să aprecieze ceea ce fac. Şi am primit dragostea lor ca o încununare a carierei şi parcursului meu de peste 20 de ani în muzica românească.",
a mai adăugat el.

La începutul acestui an s-a hotărât să renunţe la numele de Fuego

Într-un interviu acordat în presa românească, Paul spunea că
"... întotdeauna am ales varianta mai grea, chiar dacă nu era asta cea mai bună soluţie. Dar chiar şi aşa, dacă e să am un regret, deşi nu a fost decât o împrejurare, pentru că e mai greu să-l numesc compromis, este momentul în care am ales să cânt, să mă fac cunoscut sub numele de FUEGO. Nu eram convins că e cea mai bună soluţie, pentru că eu îmi doream numele meu şi mă simţeam oarecum nevoit să fac asta. Se potrivea cu stilul abordat – muzica latino era la modă atunci şi la fel şi pseudonimele. A fost şansa mea de a ajunge în faţă, deşi eu cântam de ani buni la festivaluri şi pe scenele ţării, dar în acelaşi timp şi momentul în care l-am lăsat în umbră pe Paul Surugiu, cel lansat de George Grigoriu la Mamaia şi câştigător al numeroase trofee până atunci.
Mi-a adus şi satisfacţii numele acesta, n-am ce zice şi nu a fost un chin să mă numesc aşa. O bucurie chiar! Dar atunci, la începuturi, a fost un compromis, pentru că nu eram împăcat cu asta. Eram tânăr, dornic de afirmare, iar industria mi-a luat-o înainte. Eu cred totuşi că aş fi făcut aceeaşi treabă şi cu numele meu, fără să fiu nevoit să apelez la artificii.
Dincolo de asta, nu-mi pare rău pentru nici o acţiune făcută în viaţa mea.
Sunt stăpân pe mine, conştient de ce-am făcut bine şi ce-am greşit şi pot învăța atunci când, din neatenţie sau ignoranţă, o mai dau şi în bară. Sunt un om simplu şi onest, care din întâmplare cântă şi nu mi-e teamă să recunosc când greşesc!
Am ales să introduc numele de Paul Surugiu în toate materialele mele discografice. FUEGO a fost o etapă, trecută cu brio, ce înseamnă, până la urmă, tot eu. M-am înţeles bine cu numele ce a vorbit oarecum, în acea vreme, despre ce cântam. Ulterior lucrurile s-au schimbat, iar acum vreau să fiu eu în totalitate, de la nume la genul muzical care mă reprezintă cel mai bine. Voi fi oricum acelaşi, cu sau fără Fuego. Lumea aşa mă ştie şi nu mă deranjează asta. Dincolo de toate, sunt fericit că ei mă iubesc şi că le pot dărui noi şi noi cântece şi momente de neuitat.
Unii au scris că sunt Fuego în buletin, suspectând că sufăr de cultul personalităţii.
Nimic mai fals!
Sunt şi-am fost mereu Fuego pe scenă, cu numele de Paul.
Cred, în fond, că cel mai important, dincolo de toate, este ce şi cum cânt, cum mă prezint şi cum îmi fac treaba în faţa spectatorilor."

"Flori de rouă"

În luna mai a acestui an, artistul a vernisat prima sa expoziţie de pictură, denumită "Flori de rouă". Expoziţia a reunit 40 de lucrări şi a făcut parte din proiectul
"Art by Fuego - Artă pentru suflet".

"Proiectul meu se cheamă "Artă pentru suflet" şi vine în ajutorul legendelor României, artiştilor uitaţi care, din păcate, nu au posibilităţi extraordinare pentru supravieţuire. Sunt extrem de bucuros pentru că am realizat această expoziţie şi acest proiect. E un proiect care văd că se bucură de succes şi lucrul acesta mă inspiră să pot să merg mai departe.
Am încercat, prin puterile mele şi ale oamenilor care sunt în jurul meu, ca prin acest proiect, să ajutăm peste 50 de artişti. Eu cred că nu contează foarte mult sumele şi banii, contează faptul că trebuie să-i preţuim pe aceşti oameni care ne-au alinat copilăria şi ne-au făcut mai buni.",
a declarat Paul Surugiu, la vernisajul expoziţiei.

El a afirmat că talentul artistic îl moşteneşte de la mama sa, ea fiind "pasionată de arta decorativă".
Radu Boroianu, preşedintele Institutului Cultural Român, a spus că este o bucurie să vadă că "un artist care cântă de mulţi ani îşi dedică o parte din timpul care îi mai rămâne pentru a picta", demonstrând în acest fel că "sensibilitatea lui este multiplă".

"Bucuria este că el dă un sens acestui talent oferindu-se celorlalţi. E foarte important să începem să ştim că datorăm multora, că nu e nevoie să fim doar noi ceva în viaţă, dacă nu ştim să ne adresăm şi celorlalţi şi să-i ajutăm pe ceilalţi.",
a subliniat Radu Boroianu.

Acesta i-a propus lui Paul Surugiu ca atunci când merge în străinătate pentru concerte, să ia şi tablourile sale cu el, pentru a le arăta şi românilor din afară.
La vernisaj au fost prezente numeroase personalităţi ale vieţii artistice şi culturale, printre aceştia numărându-se Irina Loghin, Stela Popescu, Mirabela Dauer, Stela Enache, Marina Almăşan, Jolt Kerestely, Ozana Barabancea, Anca Pandrea.
În primele luni de la lansarea proiectului "Artă pentru suflet", au fost susţinute peste 40 de cazuri, printre acestea numărându-se mari nume ale artei româneşti şi din Republica Moldova, precum Ilie Micolov, Lucky Marinescu, Cornel Constantiniu, Aimee Iacobescu, Anca Pandrea, Elisabeta Preda, Petru Demetru Popescu, Ioan Voicu, Gheorghe Urschi.

23 august 2016

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu