~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

duminică, 22 noiembrie 2015

FUEGO: "Ţi-am văzut visul împlinit..."


FUEGO: "Am retrăit momentele noastre de aur..."

"Nene Grig, ţi-am făgăduit cândva că voi face aşa cum mi-ai promis şi tu, urmându-ţi memoria până la sfârşitul vieţii.
Am fost în locul de unde-a început poezia neamului - la Pererîta, în casa de humă în care te-ai născut, care-i renovată şi care-ţi încununează creaţia.
M-am emoţionat atunci când mi-au povestit despre viaţa ta, despre mama Dochiţa şi despre cât ai suferit, copiii din satul de pe mal de Prut, tărâm românesc pe care l-ai scris şi iubit cu orice preţ.
Trei tineri din clasele primare
sunt muzeografi!
Ţi-am văzut visul împlinit, acela de a se face muzeu în locul în care te-ai născut, şi-am retrăit, printre lacrimi, momentele noastre de aur, serile literare, toate versurile şi cuvintele care m-au împlinit ca artist.
Lupta ta nu a fost în zadar şi crede-mă, roadele încep să se zărească acum, din ce în ce mai tare.
Nene Grig, îţi mulţumesc pentru anii în care mi-ai sădit iubirea de vers şi-ţi mulţumesc pentru tot ce-ai lăsat românilor!
Şi-ţi garantez, oricum ar fi,
te voi cânta în continuare!"
Mai jos vă arăt imagini din Casa memorială de la Pererîta, locul de naştere a lui Grigore Vieru, proaspăt refăcută.
Paul Surugiu - FUEGO
22 noiembrie 2015

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu