~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

miercuri, 15 iulie 2015

FUEGO: "La mulţi ani, Nicolae Dabija!"


FUEGO: "Sunt umil paznic al desăvârşirii tale măreţe..."

"Dragă Nicolae Dabija,
Cum tu ai devenit, ca maestru al vorbei, "desculţ fără ţară", aşa mi-s eu desculţ fără poezia ta. Aş putea spune că providenţa ne-a facilitat întâlnirea mult prea târziu, dar cum nu cred în coincidenţe, mă simt dator să-ţi mărturisesc că trăiesc în versul tău, în eternitatea fiecărei slove doldora de idei, în lupta dragostei şi-a adevărului din opera ta, în fereastra deschisă de un zid
ce pare că nu se mai dărâmă.
Întru mulţi ani să ne fim alături şi crede-mă pe cuvânt atunci când, onorat fiind, exclam cu toată fiinţa-mi, că eşti un războinic al adevărului şi al dreptăţii, un urmaş de seamă al vorbei ce taie şi răneşte, ce schimbă, zidind rănile cuvântului, clădind noi şi noi cetăţi ale flăcării româneşti.
Pentru mine, Nicolae Dabija, de mă întreabă cineva, este începutul şi sfârşitul a tot ce mai există simplu şi solidar în poezia românească, atât de simplu încât să opună rezistenţă unor asupriri
ale puternicelor vorbe.
Grigore Vieru, maestrul meu de căpătâi, i-a fost prieten, l-a inspirat şi actualmente, Nicolae Dabija are pe umerii săi o simţire întreagă despre România, despre durerile şi bucuriile neamului, despre dragostea neatinsă şi neatinsul infinit al trecerilor.
Poeţi sunt mulţi. Şi talentaţi.
Oameni şi mai mulţi.
Dar nicăieri nu găseşti un scriitor, istoric literar, om politic, membru de onoare al Academiei Române, membru-corespondent al Academiei de Ştiinţe a Republicii Moldova, care să fie onest în descrierea lumii sale, să fie concis şi crezător, până la ultima suflare, în melancolia-i ce va duce o ţară a poeziei dincolo de rapsozi şi temători.
Iconograf, Nicolae pictează cu pensulele desuete, idei pentru azi şi pentru mâine, încercând să ne salveze, prin lupta sa, de pierderea autenticității din poezia noastră şi din limba română.
Nicolae, sunt umil paznic al desăvârşirii tale măreţe şi cred că fiecare român ar trebui să te citească ca pe-un liric al frazei, ca pe-o dogmatică, ca pe-o biblie a românismului şi-un etern strigăt al dreptăţilor
pentru totdeauna.
La mulţi ani, Nicolae Dabija!"
Paul Surugiu - FUEGO
15 iulie 2015

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu