~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

miercuri, 27 mai 2015

FUEGO: "Ştiu: melodia se completează prin text..."


FUEGO: "Mă bucur când cineva îmi spune că se regăseşte într-un cântec de-al meu..."

"Am fost recent la un concert de marcă. Persoană importantă, nu spui cine, dar plecând de acolo am rămas cu o idee.
Ce inspiră muzica?
Ce teme tratează muzica prin cuvântul său?
Acolo se spunea, cu reproş, că în muzică se repetă la infinit aceleaşi teme, simpliste.
Eu ştiu bine un lucru.
Melodia se completează prin text.
Fie că-i facil, ori complex, textul însoţeşte o poveste. Iar povestea aceasta trece prin filtrul artistului. Tocmai de asta mi-a plăcut mereu să spun poveşti. Iar dincolo de a fi artist, mă consider un povestitor al vieţii, prin cântec.
Şi mă bucur tare când mă opreşte cineva sau mă sună şi îmi spune că se regăseşte într-un cântec de-al meu...
E firesc că nu se poate ca
una să existe fără cealaltă.
Dar mai ştiu că o piesă nu trebuie construită pentru succes neapărat. Ea trebuie să spună ceva, să distreze, să emoţioneze, să aline, să împace, să răzbune, să unească.
De asta am vrut, pe parcursul carierei mele, să cuprind în cântec, fie că a fost pop ori colindă, latino sau popular, cât mai multe stări, unele dintre ele fiindu-mi chiar experienţe proprii despre oameni şi fapte."
Paul Surugiu - FUEGO
27 mai 2015

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu