~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

vineri, 27 martie 2015

FUEGO: "Relaţia mea cu Basarabia e unică..."


FUEGO: "Scumpă Basarabie,
îţi mulţumesc!..."

"Acum 97 de ani,
Basarabia se unea cu România,
în 1918, şi devenea una cu pământul frate.
 Îmi menţin, fără doar şi poate, ideea că Basarabia e una cu Ţara Mamă, un pământ românesc, o mireasă iubită, lăsată, arsă, dar plină de minuni şi suflet românesc.
Ştiţi deja, nu trebuie să mai întăresc principiul, că relaţia mea cu Basarabia e unică. Acolo am găsit versul, acolo m-am bucurat, după succesele din România, de aprecierea publicului, jucând de două-trei ori pe an, spectacole importante la
Palatul Naţional, de vreo 12 ani.
Scumpă Basarabie, îţi mulţumesc pentru toate bucuriile, pentru lacrimile pe care le-am vărsat pentru tine şi cu tine, pentru Grigore Vieru, pentru Nicolae Botgros şi toţi artiştii mari şi talentaţi ce-mi sunt prieteni şi colegi de seamă.
Şi îţi mai mulţumesc pentru că m-ai lăsat să strălucesc, cântând limba română!
La mulţi ani, Românie de-altădată!
Mai jos, vă aduc aminte de un moment unic de la "O dată-n viaţă", dedicat Basarabiei, fix anul trecut în aceeaşi perioadă.
Şi pentru că azi e şi
"Ziua Mondială a Teatrului",
iar eu sunt absolvent de teatru, adaug un alt moment de excepţie, parte a spectacolului de teatru şi muzică pe care-l joc de doi ani – "Testament", dedicat lui Grigore Vieru şi transpus cu Orchestra "Lăutarii" din Chişinău, tot la TVR, la emisiunea Iulianei Tudor."
Paul Surugiu - FUEGO
27 martie 2015

Accesaţi:



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu