~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

luni, 1 decembrie 2014

La mulţi ani, România! La mulţi ani, români!


"A-ţi iubi ţara, slujind-o şi slăvind-o, cu toate posibilităţile tale, nu e un moft, ori vreo atitudine demnă de a fi notată şi trâmbiţată. Patriotismul, simţămintele autentice, a gândi şi a trăi cu limba ta, cu valorile neamului şi ale spaţiului în care te-ai format şi care te-a desăvârşit, aducându-te în pragul în care semeţ te situezi, e o binecuvântare, o necesitate, un fapt banal ce ar trebui să fie specific tuturor.
Tărâmul plin de mister al României mă uimeşte de fiecare dată atunci când descopăr locuri ce au asupra lor praful istoriei şi-al amintirilor, al doinei populare, al înţelepciunii din bătrâni. Pentru mine, ţara reprezintă leagănul formării mele, casa mea, familia mea, iar limba română e cea care mi-a descoperit, în cei peste 20 de ani de activitate, noi orizonturi, o şansă de a mă exprima aşa cum simt, aşa cum e corect, aşa cum sunt.
România este spaţiul mirific în care s-au îngemănat, sub acelaşi cântec, în aceeaşi simţire, cu aceeaşi limpezime, Carpaţii şi Dunărea, Marea şi Delta, istoria şi cultura. Poate că uneori nu o preţuim aşa cum ar fi firesc, ori poate, din nepăsare, ajungem să îi creionăm un portret mult prea ambiguu şi lipsit de relevanţă, pierzându-ne printre sensuri şi argumente.
România, cu toate faţetele ei, este lăcaşul
din noi, suntem chiar noi!
Hai să ne iubim ţara!"
Paul Surugiu - Fuego

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu