~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

luni, 7 decembrie 2009

7 decembrie 2009 - interviu pentru "Apropo magazin"


Fuego: "Le-am oferit chişinăuienilor un modest dar de Moş Nicolae"

După ce a încântat publicul de la Chişinău cu noile sale colinde, Fuego fost încântat să stea de vorbă cu "Apropo".

- Ce ne poţi spune despre concertul de la Palatul Naţional? Cum ţi s-a părut?
Vin cu mult drag în Chişinăul pe care-l iubesc - un oraş miracol, un refugiu, plin de energii vitale şi de speranţe. M-a onorat de fiecare dată colaborarea cu artiştii săi valoroşi, de necontestat. De data aceasta a fost un spectacol de excepţie, un regal, împreună cu îndrăgita şi talentata artistă Mioara Velicu, stăpână pe un veritabil tezaur de melodii autentice, strămoşeşti, acompaniaţi de faimoasa orchestră "Lăutarii", sub bagheta maestrului Nicolae Botgros- violonist desăvârşit, artist de înaltă clasă, cu o vitalitate debordantă, care cântă cu patos şi dăruire de parcă şi-ar întinde sufletul pe corzile viorii. Ne dorim să transmitem emoţia, să oferim spectatorilor câteva clipe de bucurie – un modest dar de Moş Nicolae.

- Ai dus cântecul tău pe mai multe meridiane ale lumii. Nu a existat tentaţia de a te stabili în străinătate?
Sunt mândru că sunt român şi, deşi nu am încetat să călătoresc spre orizonturi deschise către alte culturi şi civilizaţii, fără a da dovadă de un fals patriotism, nu mi-am asumat riscul dezrădăcinării, convins fiind că ar însemna o pierdere a identităţii. Acasă oamenii au nevoie de mine, sunt iubit cu toate zbaterile, neîmplinirile sau gloriile mele, şi mă pot exprima artistic (cu toate lipsurile în care se dezvoltă arta la noi).

- Albumele tale au adunat dintotdeauna piese de cele mai diverse genuri: slow, pop, etno, latino şi publicul ţi-a rămas fidel. Ai reuşit să faci ce ţi-ai dorit, fără să te laşi influenţat de o industrie în care banul face legea.
Eu cred că un artist nu are dreptul să abdice de la condiţia sa. Important e să crezi în ceea ce faci şi să îţi aperi arta. Există libertatea absolută de exprimare, dar ţinând cont de invazia agresivă a ritmurilor computerizate (atât de agreate de adolescenţi), lumea va refuza să mai accepte surogate şi se va întoarce la muzica adevărată, de calitate, dar care trebuie promovată.

- Care este cel mai valoros lucru pe care îl ai?
Asemenea lui Kant, "Cerul înstelat deasupra mea şi legea morală în mine". Credinţa, familia, prietenii buni şi devotaţi, cu care am o relaţie bazată pe comunicare, respect şi multă iubire.

- Care este mesajul pentru fanii tăi?
Fiind o persoană religioasă şi asumându-mi valorile gândirii şi moralei spirituale, consider cuvintele Maicii Tereza edificatoare pentru natura umană. Este şi mesajul pentru fanii mei. "Oamenii sunt adesea neînţelegători, inconştienţi şi egoişti... Iartă-i, totuşi! Dacă eşti bun, oamenii te pot acuza că ai intenţii ascunse. Fii, totuşi, bun! Dacă ai succes, poţi câştiga prieteni falşi şi duşmani adevăraţi. Caută, totuşi, succesul! Pentru ceea ce în ani de zile construieşti, oamenii pot fi invidioşi. Fii, totuşi, fericit! Binele pe care îl faci azi oamenii îl vor uita mâine. Fă, totuşi, bine mereu! Dă oamenilor tot ceea ce este mai bun în tine, deşi nu va fi de ajuns… Totuşi, dăruieşte tot ce ai mai bun!".
 "Apropo magazin"
7 decembrie 2009

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu