~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

sâmbătă, 13 octombrie 2012

Discursul rostit de FUEGO la decernarea titlului de "Artist al Poporului"


"Excelenta Domnule Presedinte Nicolae Timofti,
distinsa asistenta,

Cu toata bucuria, ma simt onorat! Prin distinctia acordata de catre dumneavoastra, mie, la cei 36 de ani, in ziua aniversarii acestora, 23 august, sunt coplesit de greutatea si responsabilitatea titlului de "Artist al Poporului Moldovei".
Cu sufletul deschis si inima de roman ardelean, dar prin tata, cu radacini moldave, fac legamant, pe viata, ca voi milita cu arma cuvantului si muzicii, cu toata fiinta mea, pentru aducerea si mentinerea frumosului, prin arta, pe marea scena a lumii!
Confratii basarabeni m-au congratulat cu sintagma ambasador!
Este o misiune pe care mi-am asumat-o, de cum am trecut pentru prima data, in urma cu un deceniu, Prutul!
In acesti 10 ani, am incercat, indiferent in ce colt de lume m-am aflat, sa fac cunoscuta spectatorilor mei, puternica legatura de limba, constiinta si sange dintre romanii neamului meu, indiferent in ce punct geografic i-a menit istoria.
Ne leaga un destin incontestabil, redat cu dramatism in balada "Miorita", picior de poveste, de epopee nationala. Si cum "tot ce-i romanesc nu piere", prin arta, prin armonia ei, artistii, printre care ma aliniez si eu, devin ambasadorii Mesei Rotunde, cei care determina armele sa taca.
Prin glasul meu si esarfa multicolora cu care imi infasor umerii, voi purta dulcea povara a portului si melosului ce vine din pilda marelui Voievod Stefan, atat de inteligent reliefata de catre scriitorul Barbu Stefanescu Delavrancea, cu mai bine de un secol in urma, in opera "Apus de soare":
"Moldova n-a fost a stramosilor mei, n-a fost a mea si nu e a voastra, ci a urmasilor vostri s-a urmasilor urmasilor vostri,
in veacul vecilor!".
Cu gratitudine si condescendenta, cum m-a crescut Ardealul istoric,
al dumneavostra,
Paul al lui Surugiu"

5 comentarii:

  1. Moldovenii de peste Prut recunosc mai bine valorile decat noi...
    Felicitari, Paul! Sa fii mandru de aceasta distinctiie! La mai multe!

    RăspundețiȘtergere
  2. Felicitari pentru onorabila distinctie! O meriti pe deplin, caci munca asidua si daruirea, pasiunea pentru muzica si arta te caracterizeaza intru-totul! Felicitari!

    RăspundețiȘtergere
  3. Felicitari,din inima, multe felicitari!!!
    Artistul poporului moldovenesc, ales popor de neam pur romanesc, il onoreaza pe Paul Surugiu, dar si pe noi, admiratorii lui, caci devotamentul dragostei noastre, sentimentele frumoase, le-am investit in tot ce-i mai bun si mai frumos in aceasta lume a muzicii!!!
    Sa ne traiesti drag minunat artist!!!

    RăspundețiȘtergere
  4. Minunate cuvinte! Felicitari Fuego! Bravo esti extraordinar!

    RăspundețiȘtergere